Wednesday, June 15, 2011

Bagaikan Badai di Hati.

Wah, tajuk tak nak kalah gitu kan. Terasa macam novel punya tajuk jek. Hahahahah. Bagaikan Badai di Hati. Bhahahahahahah, aku sendiri nak tergelak. Okay, bukan apa. Sejak kebelakangan nih, aku rasa macam semuanya tak kena. Aku jadi less friendly, tak bercakap macam dulu dan memang tak keluar rumah. Aku pun tak tahu kenapa. Makin hari, I feel like soooooooooooo boring with my daily routine ni. Tapi, tak elok mengomel, mengeluh. Selagi boleh tolong apa yang patut dengan buat chores, tolonglah. Kan? Tapi, banyak yang aku rasa serba tak kena this lately. Bukan tuh aja, gaduh dengan kekasih memang sangat kerap. Kadang-kadang, aku sendiri tak tahu apa yang aku nak dalam life aku, dalam hubungan aku. Banyak yang aku fikir sebernanya this lately. Academics, feelings, thoughts dan juga segala perilaku aku yang lepas which I've committed tooooooooo much sins. Sampai, aku tak tahu either aku punya doa dan keampunan akan diterima oleh-Nya. ( Ya ampun, aku mohon padaMu, maafkanlah hambamu yang hina ini yang sentiasa ralat dan lupa padaMu.) Tapi, aku yakin InsyaAllah segala doa aku diterima-Nya. Allah Maha Pengampun. Sebab, aku tahu aku rongak dalam solat, semua jadi tak kena. If kekasih tak ingatkan aku, memang aku ralat. Walid aku, memang akan selalu juga tanya. Tapi, memandangkan full time aku di rumah keseorangan, memang macam skip sebab lalai dengan buat kerja rumah (penat sangat sampai tertidur) tak pun sebab tidur sampai tak hingat dunia. Aku tak rely semua kewajipan aku nih pada orang untuk remind. But, orang macam aku yang memang hina dan cetek dan jahil tentang agama memang kadang-kadang perlu juga ada reminder. Aku tak suka sebegini. Mungkin, benar kata orang. Ketika kita tengah 'bulan mengambang' benda-benda seperti itulah suka kacau. Dengan menyerabutkan kepala kita. Aku admit. Alhamdulillah, sekarang aku dah boleh fikir dengan waras dan hati makin tenang setelah dah tamat tempoh 'bulan mengambang' aku :)

No comments:

Post a Comment