Thursday, February 23, 2012

Weiiih, result ang macam mana?

' Weiiih, result ang macam mana? '

Yaaaaa, itu dia. Soalan cepumas bagi budak-budak degree semalam. Bukan semalam ja, soalan yang akan terngiang-ngiang sampai masuk kelas next sem. Percayalah. Annoying terasa wei. Bukan apa. Tak salah ang nak menanya soalan sebegitu pada kawan-kawan. Biasalah, manusiakan. Nak tahu apa yang memang diingini pun. Tapi, kalau ang dok menanya sambil ada ayat-ayat perli tersirat tuh, melampaulahkan. Lepas tuh, asal berkomunikasi dengan ang ja, mesti soalan sama. Tak habis-habis. Padahal, bagi aku, dah basi kot zaman pertanyaan soalan sebegini. Even baru semalam keluar result. Tapi, kalau soalan yang sama ditanya oleh orang yang sama, annoying okay! Boleh buat aku libas ja muka woooii. Ang dok tanya, tapi waktu sama perli dan waktu sama ang dok desak nak tau. Kalau orang tak nak habaq kat ang, adalah tuh alasan dia. Ang janglah dok desak sangat and paling utama toksahlah nak jump into conclusion ka hapa. Noh?

You see, aku bukan jenis yang suka menanya berulang kali dan bagi aku, bila sekali aku dah bertanya pada kawan aku tentang result, dan dorang pun macam tak nak bagi jawapan, aku peduli hapa. They have the right to remain silent. Aku tak dak nak push-push sebab aku bukan jenis yang akan mengampu untuk nak juga tahu jawapannya. Itu aku. Tak paham? Contohlahkan. Boypren ang nak tinggalkan ang. Tapi, ang tak nak. Ang tak rela. So, ang pun pi lah kat dia, merayu gila-gila supaya dia tak tinggalkan ang. Even ang tau, dia memang dah tak dak feeling kat ang. Camtuhlah misalnya. Kalau aku, bukan macam tuhlah. Tak dapeklah brader. Lu nak cabut, lu cabutlah. Gua memang tak gentar. Pasal, bagi aku, orang macam ni macam orang yang tak leh terima hakikat ang tau. Dah orang tu terang-terang tak nak, yang ang nak melepek gak kat dia pasai? Maruah tuh, maruah. Jagalah sikit. Bukan ang tak leh hidup pun kalau kena tinggal dengan jantan keparat. Kan? Wei, pehal aku melalut ni? Kalut, kalut.

Ya, semalam hari keluarnya result untuk student Degree. Alhamdulillah, aku bersyukur dengan result yang aku terima. Teramat sangat! Memang beyond expectations. Sebabnya, aku last sem memang lost gila wei. Macam anak kucing yang tersesat dalam hutan. Sumpah wei, tak tipu. Apa yang aku belajar selama satu sem, time final, barulah terkial-kial aku nak memahaminya. Lepastuh, aku sedar dengan cara aku belajar pun, memang takkan berkesan ke atas sesiapa punlah. Memang buat naya pada diri. Pasal, aku terlampau struggle dan banyak karoke. Ahuahuahu. Lainlah kalau pi overnight, aku percaya result aku akan gempak sikit. Amboi, perasan aih.

Alhamdulillah sebab GPA aku naik dan CGPA aku pun naik. Aku harap, for the up coming sem ni, aku akan buktikan pada parents aku yang aku memang layak untuk kerja di overseas. Cita-cita aku ni. Heuheueheuehu.. Aku bersyukur sangat sebab aku memang ingat dan dah dapat bayangan yang result aku akan jatuh teruk since, ada dua subjek yang aku langsung tak confident menjawab and macam main lepa ja jawab. Asal tak kosong. Heuheueheu, padahal keenam papers aku tak confident jawab. Tapi, Alhamdulillah. Balance result aku :)

So, kepada mereka yang Dekan, tahniah dan aku tumpang gembira. Tapi, ingat! Jangan lupa diri. Tak elok tu. Jangan pandang rendah pada yang lain. Sama-samalah kita tolong-menolong ya. Yang tak dapat target angpa, chill lah. Bukan rezeki namanya. Allah ada sebab kenapa Dia tak nak bagi keputusan yang extravaganza. Mungkin bukan masa angpa. Percayalah. Sebab aku sangat percaya dengan setiap kejadian yang berlaku ini. Sebab aku pernah melalui. It's not the end of the world. Look, doesn't mean you strive in your academic, you'll strive in your career. During you studies, it might be easy. But, during your working era, it aite easy I tell you. The obstacles are much wider and heavier. So, chins up guys! At least, we have made this far, kan? Life is to short to be sad and paranoid. It's such a waste to be sad all the time. Chill. Relax. 

Peace yaw!




No comments:

Post a Comment