Sunday, February 26, 2012

Jakarta - Bandung - KL

Early February, aku dan family aku telah pergi bercuti ke Indonesia for 4 days and I know sepatutnya entry ini should be post right after aku balik dari Indon tapi aku sangat malas. Sebab running out of idea man! Heuhuehuehuehue.. Actually it wasn't an unplanned vacay pun, but since walid dapat 3 tickets free to Indonesia, so he decided to bring all of the family members yang lain dengan membeli or in other words, topup the other 5 tickets. Heuheuheuheuehue..

Flight yang kami naik adalah KLM and the flight was like 2 hours delayed. Gosh, menanti memang satu penyeksaan. Aku ni dalah memang tak suka menunggu. Heh. So, flight kitorang yang suppose jam 1720, didelay ke 1945. Pftt, lamo gila menunggu. Dalah aku ni pening naik flight. Okay, so at 2230, we arrived Jakarta. Yeah, the journey took around 1 hour and 35 minutes jelah.

Sesudah sampai, our tour guide itu sudah pun terpacak di sana. Since pagi okaaay. Terlebih punctual ka excited depa ni? Ahaaa.. Depa pun bawak kami ke kedai yang ada hidangkan nasi padang. Maklumlah, di sana nasi padanglah yang paling famous. Gerai yang kami pergi itu, namanya Putrajaya. Aku nak tergelak dah. Jangan main-main ogeyh, depa pun ado Putrajaya tau. Eheeeem, so after makan kami pun ke hotel. Hotel yang kami duduk adalah Triniti Hotel. Okaylah hotel dia. Yalah, for those yang hanya untuk tidur and mandi sahaja. Selesa pun selesa. 

The next day, kami terus shoot ke Bandung. Perjalanan from Jakarta ke Bandung almost 2 hours and a half. Lalu highway kot. Memey leww. The highway was like in Malaysia. Banyak sangat pemandangan yang cantik-cantik. Sangat! Speechless okay.

As arrived at Bandung, kami pun pekena nasi padang lagi =__= Memang selama kami kat Indon ni, siang malam, nasi padang sahaja. Don't worry. Ahaa. Then, kami pun ronda-ronda bandung. Kami ke Champles, factory outlets and blablabalabalaa. Memang dah lufe apa nama tempat dah pun. Ahaaa, maafin ya.

So, what I can conclude is, Indonesia is actually a nice place to visit. From my point of viewlah. Tak dek kurangnya pun daripada Malaysia. Cuma mereka terlambat beberapa tahunlah daripada kita. But, hye on roads, kau takkan nampak kereta cikai okay! Mostly yang aku nampak Honda, Toyota and Suzuki. Proton, Perodua mana ada wei. Then, even lecturers sana pun ada driver sendiri. Sini ado? Tak deknye. Ahaaa.. Overall okaylah vacay aku ini. Paling aku kecewa sangat adalah tak sempat nak shopping di Rumah Mode. Come on, Rumah Mode kot! A place that you must spend on. Seriously, aku tak tipu. The price sangat reasonable and far more cheaper compare kat Malaysia. Tak percaya? I shopped 14 clothes, branded punya (Gap, H&M, Desigual, Zara and Topshop) the sum was RM300 macam gitu. Weih, kat Malaysia pun tak dapat wei harga macam gitu. 14 items for only RM300 macam gitu wei! Memang aku frustlah sebab time kami ke sana, 15 minit ja yang ado sebab nak tutup dah. Even handbag and purse pun aku tak dapat beli. Padahal, sangat murah ya amat! So, siapa-siapa yang ke Bandung pergilah ke Rumah Mode! Wajib! Lepas tuh, jangan lupa bagitahu aku. Nak pesan! Heueheuheuehue..

Aku rasa, tak payahlah sangat aku nak describe the whole picture of my vacay, kan? Tengok dari gambar pun dah tahu. So, enjoy :)
















Banyak lagi gambar, tapi mostly aku dah upload dekat Facebook aku. Sebab internet sangat lembab wei! Ni yang nak suruh walid pasang Unifi. Ahaksss.

No comments:

Post a Comment