Thursday, July 14, 2011

K-Ching!

Aku tahu title post nih macam aku dah spent an amount of money yang banyak pulakkan. Padahal sesen pun tak ada. Banyak habiskan untuk perut ni adalah. Kehkehkeh..

Ok, ini sekarang lists aku nak bagi untuk FIRST SALARY aku :')

* K-ching, K-ching.


1. Belanja Family.

Well, it's a must for setiap anak kot untuk belanja family if receive first salary dorang. Kan? Then only if other salary barulah bagi bulan-bulan duit kat parents, kan? InsyaAllah if aku ada duit lebih, aku akan bagi duit gaji aku sedikit pada parents aku sebagai tanda aku berterima kasih. Takkan dengan mak bapak nak berkira pulak? Dah sangat banyak dorang melaburkan pada kita.


2. Belanja Kekasih.

Seperti yang kami sudah deal, masing-masing bila dapat gaji, akan belanja pasangan masing-masing. Ecewaaaaaaaah. 1st, aku akan belanja dia makan. Macam biasa, favourite dia adalah apa-apa yang ada ayam. So, I decided nak belanja dia Kenny Roger's where, memang favourite dia. Teheee, memahami tak I ni? Khrkhrkhr.. Terharu tak Sayang? Then, untuk secoond gaji (even ini untuk 1st gaji punya topic, include jelah en even barang tuh untuk secong salary I) he wants bat ping pong. At first memang dia suruh beli online, tapi since there were no shipping for the goodies to Malaysia. So, memang kenalah mencari. Hohohoho.


3. Belanja Diri Sendiri.

Seperti yang anda semua tahu, azam aku tahun ni kena stop spending banyak-banyak untuk  kumpul duit for my future. So, since that, memang aku dah kurangkan spending. Yes, I am a shopaholic. Noted that! Memang macam addicted gila if sebulan tak spend on something, so untuk elakkan semua tuh, aku pun spend on foods and baverages. Muahahaha, bijak tak I? Tapi, since dah dapat 1st gaji, mestilah nak berjoli juga. Aishh, mana boleh puaskan hati orang lain sahaja. Mestilah hati diri ini dipuaskan juga. Kan? So, the lists will go:
  1. Buy new handbag. I love the new collection of Nine West.
  2. Buy new clothes since mine all dah last season.
  3. Buy new flats where I've randomly survey at Hush Puppies and Gap, and those flats were like, so adorable and comfy. Geram-geram je hati nih.
  4. For sure untuk skin care and also whatever yang berkaitan dengan health. Gosh, I do really need something where I desperately need your opinion on how to remove all the scars! I've tried a lot, but no positive results at all T_T

4. Duit Minyak.

Since dah dapat gaji, takkanlah nak minta duit dekat mak walid lagi, kan? So, I need to keep around RM200-RM300 untuk aku ke kerja maaa. For fuel and also makan. Tapi, time aku dah dapat gaji, time dah berpuasa. So, no spending on lunch nor breakfast. Yeay!


5. Save For Future.

After dah deducted apa yang aku nak spend on, adalah tinggal dalam RM400. So, this amount aku akan simpan dalam saving untuk masa depan. Ecewaaaaah. Tapi betul Kena save!


So, ini adalah list untuk 1st salary aku. Apa pula anda? Nama aku ada tak tersenarai untuk dibelanja? Khrkhrkrhrkhr..

No comments:

Post a Comment