Monday, January 31, 2011

Segamat, Oh Segamat.

Segamat, Oh Segamat yang tersayang,
Banjir, banjir, bannnnjiiiiiir! Erkhh, Segamat banjir! As you all know, since dah keluar dah pun kat berita setiap hari. Macam kes sekolah aku dulu yang selalu banjir tuh. Famous terusss! Harhar. Okay, sebenarnya hati tak tenang, risau tak terhingga wei! Ya rabbi, barang-barang aku, buku-buku aku dan paling penting, baju-baju aku! Damn! Mesti dah dibasahi dengan banjir. Dengan tanah merah yang diselaputi air-air constuction sebelah rumah. Argghhh! Bila terkenang barang-barnag kesayangan kat rumah sewa Segamat, syahdu wei. Serious shit, I'm trying my best to hold on and plead from Allah to make sure everything, every single items in that house are doing great! In terms of conditions nor safety. Tapi, tapiii bila dah keluar berita pasal banjir kat Segamat saban hari, macam tak mungkin aja selamat barang-barang aku tuh. Yang aku bengangnyaaaaaaa, kenapalah aku tak angkat barnag-barang penting/kesayangan ke tingkat atas? Asallah aku ketegak sangaaaaaaaat? Kan dah menyesal. Setakat taruk semua barang atas double decker dan tilam dua lapis, adakah akan terselamat baju-baju aku tuh? Hopefully, semua akan terselamat. Pasrah -__- I must admit, siapa yang takkan risaukan? Dahlah baju kurung yang kat rumah sewa tuh, yang sememangnya yang itu je aku ada. Kat rumah Subang nih pun 3,4 helai je. Haaaa, manalah nak cekau? Aiyooooooo, dugaan-dugaan. Tak apalah, tawakkal jelah. * Bak kata Shed.



Ini gamabr-gambar yang ditangkap time banjir tahun 2007. Time aku mula-mula jejak kaki for Diploma. Bayangkan, if 4 years back then, banjirnya camnih, yang sekarang pula? For sure lagi terukkan? Dengan banyak construction, pokok-pokok ditebang daaaaaaaaaan parit dan sungai-sungai yang banyak dengan sampah. Memanglah banjir. Sistem pemparitan dan perairan yang tak seberapa.


P/S; Kalian, doakanlah untuk kami yang belajar di Segamat dan mendiami Segamat agar dapat mejalani kehidupan dengan normal. Amin.

No comments:

Post a Comment