Friday, March 4, 2011

Never say never,

Never say never. Yap, aku dulu selalu je cakap perkataan ' takkan / never' like the word won't even come near me. Tapi, hakikatnya? Everything, okaylah bukan almost everything but several of things yang aku pernah cakap 'takkan / never' ke atasnya, akhirnya terjadi. Faham tak? I mean bila kau dah cakap ' Oh, aku takkan buat cam dialah. Memalukan kot die tuh.' or ' Aku takkan kapel dengan budak UiTM lah. Buat hape. Semua narrow minded wei.' Tapi, akhirnya, semua yang kau kata takkan tuh, terjadi or kau buat juga. Haaa, jelaskan??? Macam tuhlah. Penah tak? Try to seat back and think deepely and try to remember. Mesti ada punya. Macam aku, ye, banyak yang aku pernah aku kata sebegitu. The word 'never' seldom come out from my mouth.

Pertamanya;
      " Wei, aku takkanlah kapel dengan budak UiTM (since aku pelajar UiTM). Especially, if same UiTM. Memang taklahkan. Tka berkembang sial otak."

 Dan akhirnya, hubungan yang nak masuk setahun jagung nih jugalah aku bersama akhirnya. Bhahahh..Memang setepek kena dekat muka. Bila ingat balik, macam haram j jugalah aku nih. Bajet. Harharhar. Last-last, kena bahan teruk dengan member. Memang nganjing habis aku. Cisdel.

Keduanya;
   "Aku takkanlah dye rambut akulah. Elok-elok rambut dah kaler camni, watpe nak dye. Membzair tuhkan."

Tapi, tapi, aku buat juga. Ye, sebab tercabar dengan kaler rambut Catherine-Zeta Jones yang ala-ala dark violet tuuuuuuuuuu. Geram, geram! Tapi, tak dah sekarang. Sayang rambut I ni tau.

Ketiganya;
       " Alaaaa, aku takkanlah stay contact dengan member UiTM after Diploma. Lagipun, zaman Diploma aku dah takat tuh, aku nak start a new stage in lifelah."

Haaaaaaaaaaaa, memang. Aku memang fikir camni. Sebab, dulu aku anggap kawan nih sebagai kain buruk. Tuh yang macam, once kita dah move on dengan something new in life, aku takkan look back tengok benda yang dah lepas. Buuuuut, turns out them who stick with me until now. Aku hargai mereka seadanya :)

Keempatnyaaa;
      "Aku takkan pakailah handbag tuh. Compountment dahlah kecik,apa je yang boleh masuk. Semak jek nak cari duitlah, kuncilah."

Tapiiiiiii, akhirnya masa aku dah start bekerja, aku pakai juga handbag. Macam gapangkaaaaaan?

Kelimanyaaaaa dan terkahirnyaaaaa;
    "Aku taklah sebodoh Kimora Lee Simmons untuk invest segala duit aku kat accessories dan jeans dan baju (handbag, gelang, shades and you name it). Membazir kot tuh semua. Baik buat untuk makan aja."

Statement kat atas nih memang macam gampang gila babikaaaaan? Padahal jeles nak mati dengan kekayaan KLS. But, what happen now? Every 2 weeks- 1 month seharusnya shopping dan beli beg. Takkan puas hati if tak membeli. Haishhh, rosak-rosak.


See, benda nih macam karma. Mulut tuh memang kena jaga sikit. Kadang-kadang, kita sendiri tak sedar dengan apa yang kita ngata, nasihat or even cakap nih. Let say, kau cakap macamlah kau nih yang betul, kau nih yang baik, kau nih yang alim. Okay, menasihat orang boleh. Cakap dengan orang lain yang kau takkan jadi punya camtuhhhh, better kau fikir betul-betullah. Allah nak tunjuk, senang sahaja. In a blink. Actually, banyak lagi benda yang aku kata aku takkan jadi cam dia, aku takkan buat camnih or camtuh.. Tapi, benda paling ketara, bila kau sendiri rasa. Memang, kalau kita niat, tak perlulah nak sembang besar kata kau takkan jadi camtuh or mengata orang lain. One day, you'll see it with your own eyes. Time tuh, memang kau kena boooo sehabisnya.

Dannnnn, tak perlulah nak mengata anak orang buat itu ini. Setiap manusia nih, macam-macam peel. Apa yang nak dicuba, di explore for surelah ada. Yelah, the curious feeling. Especially those yang berdarah muda tuh. Normallah tuh. Just, tolonglah jangan nak mengata orang. Nanti, satu hari, Allah tunjuk, baru terbeliak mata. Time tuh, speechless wei. Sebab, setiap apa yang kau komen, cakap or mengata tuh, akan ada balasannnya. Samalah macam kita dengar orang tua-tua kata " aku kalau anak aku macam tuh, memang lah memalukan." Tapi, akhirnya?? Lagi teruk ank dia jadi. So, tak perlulah nak jadi judgemental terhadap tepi kain orang. Jaga tepi kain kauu seudahlah ye.

No comments:

Post a Comment