Friday, March 9, 2012

Memang Menyakitkan Hati.

Bila perkara yang sangat menjelakkan berlaku kepada diri ini
Memang menyakitkan hati, bukan?

Hati ini memang sakit bila sampainya hal tentang masa
Bagi aku, bukan hal remeh jikalau masa aku dipermainkan
Kau membuang masa aku sepertinya kau mempersiakan peluang untuk bersama aku
Setiap saat yang aku kira dengan hanya menunggu kau sepertinya aku menunggu masa untuk tua sahaja
Put it this way
Fooling with my time is like fooling with my entire life
Every minutes does count and every minutes are precious as like dozens gram of gold
You mess with my time, you totally messing with me
And it will be one of the major reasons I will not entertained this kind of human being

Hati bertambah sakit bila nasihat yang diberi tidak dipedulikan
Ya, memang kubur kita masing-masing yang punya
Tapi, jikalau kubur kau bersebelahan aku, bagaimana pula?
Nasihat bukannya sesuatu niat yang buruk ingin dilemparkan
Nasihat bukan anggapan buruk terhadap seseorang
Nasihat bukannya menjaga tepi kain orang
Tetapi kerana sayanglah nasihat diberi
Orang yang sememangnya tidak boleh menerima nasihat dan mudah melatah
Hanyalah mereka yang tidak boleh menerima pandangan orang
Simple as a word, UNDENIABLE!

Memberi pendapat yang ditanya kemudian terkena kembali semburan yang padu,
Amatlah menyakitkan hati.
Apabila bertanyakan pendapat dan diberinya dan sebagai balasan hanya sindiran mahupun kata-kata yang menjelakkan memang mengundang
Pada saat mulanya kau ingin bertanya, kau kena bersedia dengan pendapat orang lain
Jikalau ada yang tidak berkenan di hati, usah disembur dengan kata-kata hina
Malah hanya mengiyakan dan berilah masa pada diri untuk memikirkannya
Sesungguhnya, orang yang memberi pendapat itu lebih tertekan kerana harus memikirkan ayat sokongan yang boleh menjadi moral support untuk kau
Tapi ini tidak, disemburkan kembali dengan nada tidak puas hati

Sakit hati ini bila ada orang yang masih tidak faham bahasa
Sepertinya mencurah air ke daun keladi
Berulang kali harus diingatkan
Penat wei macam tuh
Buatlah sepertinya aku ini berperasaan juga

Ahhh, orang-orang sebegini seharusnya nyah dari hidup aku!

No comments:

Post a Comment