Friday, March 9, 2012

Bukit Tinggi, Sudahnya.

Assalammualaikum!

Indah rasanya dan teramat awesome bila berada di rumah. Even terpaksa balik-balik tuh then kena kerah jadi bibik dengan kemas rumah, sapu, mop, sidai baju dan ambil adik balik dari sekolah tetap terasa diri ini awesome! Amboi, dah macam Barney dah ni pehal aku ni. Asyik-asyik nak awesome pulak. Tak payah nak awesome sangat, kan? Ahaaaa.

Ye, sudah berlalunya seminggu kuliah telah bermula namun, kebanyakkannya, lecturer tak masuk langsung. Pfftt, terasa terabai gila dowh. Mana taknya, maklumlah kami ni pelajar yang duduk di luar kampus. Maknanya tak duduk kolej. Dengan hati yang gumbira dan teruja nak belajar, tetiba kelas cancellah, lecturer tak adalah. Wei wei wei, gua datang dari Paya Pulai siak. Dalah transportation yang sangat diharapkan adalah bus UiTM. Jikalau bernasib baik pun, tumpang Sukma (kereta Kekasih). Itu pun nasib badan sahajalah kalau kelas kami tak bercanggah. Kalau bercanggah? Haaa, harapkan bus kuning yang naik macam nak gadaikan nyawa saja T__T Sedihkan? Pergi kelas yang kononnya sehari mesti ada dua kelas, tiba-tiba sampai ja kelas, kelas cancel. Adoi! Sakit hati. Terasa selama pergi ke kelas minggu ni, macam buat fashion show saja. Pffttt, sakit hati. Ingatkan students je ponteng, tengok-tengok lecturer pun samo. Ahaksssss. Memandangkan sem ni aku carry 7 papers that contain until 24 credit hours, so aku kenalah kerah diri aku ini. Nak tak nak, jangan ponteng. Tapikan, baru minggu pertama aku dah tuang sehari. Harharhar. Membawa hati yang kecewa dengan buat assumption bahawasanya, kelas Jumaat cancel. Tapi, tak mengena assumption tuh. Haram betoi.

So, aku dengan bangganya balik pada tengah hari Khamis. Padahal, petang tuh pukul 4 ado ja kelas lagi haaa, Real Estate. Apa lagi, dengan harapan, kelas tak dek. Alih-alih ade pulok. Ya, tilik tidak terkena. Damn! Siap dah dapat assignment tuh noks. Advance gitu. Ahhhh, aku peduli apa. Dengan rasa tidak bersalah, aku dengan bangganya balik dengan Kekasih. Haaa, yang Kekasih ni pulak, Jumaat dia langsung tak dak kelas. So, he did not committed any crime. Huh! Nasib badan betullah. Okay, pedulikanlah. 

On the way back, since masih lagi awal ingatkan nak pergi tengok John Carter. Maklumlah, cerita yang dinanti-nantikan. Tapi, bila fikirkan balik why not try something new. Alih-alih movie. Kat Segamat pun boleh der. Dengan kuasa veto perempuan dan persetujuan berdua, kami pun ke Bukit Tinggi. Gara-gara dipersuade oleh kawan aku, kan. Dialah yang syorkan aku untuk ke sini. Aku pun, apa lagi, moh lerh kita ke sana. Perjalanan dari KL ke Bukit Tinggi hanyalah 30-45 minit. Dekat jekan? Yeah, memang pun. Tapi, perjalanan nak ke atas tuh yang aku tak sanggup nak hadapi. Mak aii, bukan main pusing-pusing wei.










Muka memang teruja habis sampai ke luar tingkap separuh badan haaa. Dah macam peraq gila aku ni. Maklumlah, baru lepas muntah berbagai. Harharhar.







Itu dia perjalanan kami. Tak jem pun. Heuheuheu, tengok awan time tuh, scary kaaaan? Sebab nak hujan kot. Tapi, pemandangan dari atas ni memang cantik. Malangnya, tak dapat nak snap sebab hanya pakai camera phone je. So, nanti mesti tak lawa. Harap maaf ya.






Kekasih acah-acah je ni. Ahaaaa.






So, the first pit that we went was The Animal Farm. Sementara nak tunggu gi tempat lain, kami ke sini dulu. Plus, tiket untuk naik ke atas sana tuh, yang tempat bangunan lawa-lawa tu murah after 5 pm. From RM 12/adult after 5 pm akan jadi RM6/adult. So, sementara tuh, kami lepak dulu dan main dengan rabbits yang comel gila ni.





You see this merak haaaa, manyak sombong sama gua. Mentang-mentanglah lawaaaaaa. Huh, apa aku peduli! Membontot ka lari dari aku ka, aku tetap kejarnya. Muahahaha..






Rabbits! My favourite. Suka tengok binatang ni sebab comel gila. Dengan telinga lebaq. Nak sekor boleh? Untuk nirthday present pun jadilah. Tapi nak sepasang. 







Ya, saya memang minat kuda. Kuda ka poney ka binatang ni? Kekasih kata kononnya keldai. Ya ka? I don't knowlah. Apa pun, comel binatang ni :)











Teruja dapat pegang rabbit ni. Dalah demok, lepastuh fluffy gila. Rasa macam nak culik sekor dua ja bawak balik. Lepas angkat ja rabbit ni, terus baju aku kena gigit dengan rusa yang bernama Awang. Cisdel, cemburu ya aku mesra dengan Sang Arnab ini? Ahaaa.





The second pit was Japanese Village. Tempat ni konon-konon ala Jepun punya stylelah. Tapi, time kami mendaki ke sini, lagi 45 minits ja boleh round sebab pukul 6 pm, tempat ni dah tutup. So, kami pasrah sebab tak dapat nak bergambor kat Japanese Botanical. Haihh.










Kekasih bajet macam Kenshi Himoura pulak. Feeling sorang-sorang tuh yang tak boleh blah! Aahuah..









Tempat Japanese Garden ni or semua tempat Japanese ni tutup pukul 6 pm. I did mentioned beforekan? Ahaaa, memang pesen suka ulang-ulang cakap aku ni. So, tak dapatlah kami nak menyewa kimono. Maybe next time kot. Harharharh, can haaaa Tun Dr A?






Itu diaaaaa, Tun Dr A sudah mai. He said kalau Dato', pangkat rendah lagi. So, he prefer to be called as Tun Dr. Amin, mudah-mudahan akan termakbul. Ahaksss.




The third pit was tempat yang ala-ala castle tuh. Aku pun dah lupa apa namanya. The view sangatlah awesome. Sebab ala-ala France kan. Lepas tuh, bila aku mesmerized, ada juga macam zaman Harry Potter. Eh eh eh, Ever After pun ado. Terasa sekejap macam dekat oversea you alllzzzz.


















Overall, apa yang aku boleh katakan pasal this unplanned trip adalah sangat berpuas hati, sangat relaks dan aku enjoy dengan setiap perjalanan dari Segamat hinggalah ke sini, Bukit tinggi. Bukan apa, tak selalu dan tak mudah untuk aku pergi ke tempat sebegini disebabkan kesibukan masing-masing. So, why not ketika masih lagi ada masa ini, kita pergi. Kan? Well, kepada sesiapa yang sukakan tempat yang lebih relaks, tenang dan memang nak fresh air, silalah ke sana. Memang aku jenis yang suka hidup di bandar sebab suka dengan keadaan hassle but then, kadang-kadang nak jugalahkan merasa tempat yang tidak pesat. Having a time off  or a getaway from those bedlam city, kan? Sekali sekala, ubah angin. Plus, duit pun tak keluar banyak mana pun. So, berbaloi baloi baloi. Cuma, toksehlah makan kat sini sebab bagi aku, tak worth it. Mahal nak mampus. Makan dekat Big Brothers lagi berbaloi. So, I advice siapa-siapa yang mahu ke sini, bawalah bekalan dari rumah. Harharhar.. Before nak naikkan ada banyak petrol station. So, tapau ja dari sana pun boleh. 

Aku enjoy sangat yang teramat. Akhirnya, dapat juga jejak ke sini. Instead of nak pergi Genting Highlands which was the first suggestion, better ke sini. Pi Genting sure perabih duit ja. Lepas tuh, bikin pening ajo. Harharharhar. Last but not least, terima kasih kepada Tun Dr A, kerana membawa Gadis Semasa ini ke tempat gini. Terasa macam Back to The Future. Ahaaa.. Thanks for everything. It was definitely a blast for me. Lotsa love :)

2 comments: