Saturday, February 5, 2011

It Was My Decisions.

Assalammualaikum.
Ye, February has come! May I have an easy and smooth journey for the whole months and life, absolutely. Okay, memandangkan aku dah habis dari bercuti-cuti Malaysia (ye, tak mampu nak bercuti ke luar negara. Tak awesome sangatlah.), aku bolehlah post seberapa banyak entry yang aku mampu. Selagi masih cuti ye. Dah start class, memang taklahkan nak post entry banyak-banyak.

During my vacations, when I was in Penang since the first day until when I was in Taiping, my friends keep on texting me and asking me;

" Kakpah, dah tak dak FB dah eh?"
" Kakpah, what happen to your FB?"
" Kakpah, kenapa deactivate FB? NO FUNLAH camni."

... and the questions keep going on and on and on.


Let me make it clear okay. It was my decision and I bet it was the wisest decision I've made. It was all in my hand either to deactivated it or not. And yes, I did deactivated it. There is nothing have to do with my boyfriend, personal problems nor anyone out there. Yala, mana taknya. When I answered;
 "Eh, saja nak deactivatedlah. Rasa ralatlah nak kene on sebab kene up-to-date."

For sure mereka-mereka macam dengan rasa ragu-ragu, still tanya. Tak pun, buat assumptions sendiri di mana buat aku rasa macam nak %@#^& saje. Where, these kinda assumptions will cross in their minds, kot;

" Owh, kau dah tak main sebab bf kau banned eh?"
" Kenapa? Gaduh dengan bf ke?"
" Sebab bf kau jeles eh?"
" Katalah sebab bf kau sekat kau dari main FB wei? Gila kongkong."

...... and the questions keep going on. Tapi, yang peliknya, mesti berkaitan dengan bf.

Kenapa sebegitu? Bf aku yang kolot or pemikiran angpa yang kolot? Hohohoh, just, semua ni memang tiada kaitan dengan bf aku iaitu Muhammad Fitri Hakim bin Mihat. Serius tiada. So, tak perlulah nak dikaitkan degan bf aku. Kesian dia dituduh. Tak baik tau. Apa yang aku boleh katakan, ini semua decision aku sendiri. Aku yang mahu stop main FB, aku yang mahu deactivated my account. Sebab, I have my own reason which I can see, a lot of benefits has come to me. Ye, up to youlah if nak deactivate or not. But, when it comes to me, I did and I can see the goods and the bads in it. Maybe, the bad (s) aku dah hilang kawan-kawan lama yang dah lama aku kenal. Yelah, thru FB jugalah aku keep in touch dengan dorang. Tapi, tak apalah. If ada jodoh, adalah. Aku doakan yang terbaik untuk korang semua.

So, janganlah tanya, kenapa aku dah tak main FB or soalan yang seangkatan dengannya. Bukan tak nak jawab, tapi bila jawab pun, still ada yang buat assumption sendiri. Better aku tak payah jawabkan? Plus, jenuh aku nak jawab dan terangkan dari A to Z. Capet den tau. Huhuh, so no more "Kenapa?", "Why?", "Porke?", "Kesei?", "Kiuuuu?"..... (and in other languages too.) memang aku takkan jawab ye. Harap dapat hormati permintaan aku ini. If aku active balik, adalah tuh. If aku dah terus lenyap dari dunia FB, biarkanlah. Okay?

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment