Wednesday, October 20, 2010

Its already start.

Yeah, good morning.
Its 6.53 am I assume and here I am, having my fingers typing on the key-board and my eyes staring on the screen. While my ears? Apa lagi, play my song please!
Parah-parah. Gara-gara tidak tahu buat apa sedangkan, FINAL, ye final just around the corner. Even though my first paper start at 27/10. Masih lagi terlalu awal untuk menaruk input. Bhahahaha..
Okay, the day start as usual. Bangun pagi, gosok gigi dan solat Subuh. After that apa lagi, macam seorang isteri yang bekerjaya sebagai seorang suri rumah. Breakfast, basuh baju, sidai baju, kemas rumah, masak and blablabla..But as an addition, I'll be watching movie today. Yeay! Macam bibiklah pula yang dapat outing oleh tuannya. Well, yeah this is how my days start everytime aku di rumah. Tetapi, kalau di kampus lain pula jadualnya. But never mind. Tidak elok mengomel atau mengeluh. Seharusnya aku kenalah biasakan. Like what my mum told me always.

Mak: Kenalah biasakan camni. Nanti dah ada laki, lagilah penuh masa tuh. Langsung takdak masa nak hang out ka lepak ka dengan kawan. Semuanya kena uruskan suami dulu.

Aku: Yalah, tapi orang nak jadi pasangan kahwin moden. Still lagi buat apa yang kitorang buat time kapel dulu mak.

Mak: Itu pun kalaulah time tuh suami ang tuh sama pe'elnya masa bercinta dulu. Selalunya lepas dah kahwin, lain. Tanggungjawab hat laki makin bertambah. Bnyak lagi yang dia kena uruskan.

Aku: Erkkhh..Sekarang ni pun terasa cam dok jaga laki mak.(muka dah bertukar..)

                          and the conversation keeps on going like..blah!

Apa pun, aku tahu. Setiap apa yang mak aku cakap tuh, ada betulnya. Kalau tak latih dari sekarang, bila lagikan? So, why not start from now. Yeah, I don't care what people say or think. Biarlah, mungkin cara mak kau ni old fashion. Tapi aku suka. It's how it works in the family and I'm proud of it. Memang betul. Dah tiba masanya aku act like an adult. For sure result untuk future, superb and that time memang aku berterima kasih sangat dekat mak aku. 

                                          
Yeah, this is my mother. Even aku sangatlah susah dan paling susah untuk menunjukkan yang aku sayangkan dia, tapi sincerely, I love you mak.
               

No comments:

Post a Comment