Tuesday, October 19, 2010

It might be.

Yeah, during those days where people keep on bloging, I keep on grumble and nagging why people have a blog? Then here, it does answer me. Senang cerita, setiap orang ada alasan dan sebab tersendiri. Like me, I have several which each of them, tidak perlulah aku beritahukan. Since I'll be rarely open FB, Myspace and other social network, I decided to create a blog where I can write and spill everything in my own words and ways. Okay, the purpose of me writing this entry is about, arguments. Siapa dalam dunia ini yang tidak pernah ada argumentskan? Tidak kiralah dengan ibu, ayah, siblings, friends or boyfriend/girlfriend. Yeah, to be honest, this lateley aku memang terlibat dalam banyak argument. Especially with him. Oh God. It's tiring and sometimes, its the only reason that will make my mood swing. Aku dan kekasih sejak ni kerap bergaduh. Ini tidak bermakna ke arah yang negatif ya tetapi pergaduhan yang terjadi gara-gara pemikiran kami yang ke arah masa depan. Iyelah, mana tidaknya. Seorang kata mahu berkerja tetapi tiada kebenaran untuk bekerja. Yang lagi seorang mahu bekerja tetapi tiada kenderaan untuk ke tempat kerja. Tapi, jikalau kedua kami tidak bekerja, bagaimana mahu berdating, kan? Takkan nak keluar dating dengan tiadanya duit di poket? Ohh, memang tidak sama sekalikan? Dan kadang-kadang, pergaduhan yang terlerai kerana sosial network yang kian ramai penggunanya seperti Facebook. Iya, aku admit, FB menjadi salah satu punca pergaduhan bukan sahaja aku, bahkan orang lain juga. Silalah mengaku ya yang mengalaminya. Ada juga masanya kami bergaduh untuk membeli rumah semasa kita dah berkahwin. Iye, bagi orang lain, masih awal untuk berfikir tentang masa hadapan dan ada yang berkata, janganlah terlebih plan nanti tak menjadi, masing-masing frust. As for me, untuk seseorang lelaki yang kerap berfikir atau having a future conversation memang menerujakan aku. It's the way he shows how serious he is in this relationship. Talking about having kids, where to live and what job that we will fit in.Kekasih selalu berkata " Nanti bila dah kahwin, kita beli rumah dekat dengan mak walid dan mak ayah eh? So, senang nak hantar anak untuk mak ayah jaga. Kerja pun, biarlah dekat-dekat. Kalau boleh office tuh, bagi sebelah-sebelah aje. Senang boleh pergi, lunch and balik sama-sama."  Tapi aku tak mahu sebegitu. Lagi-lagi yang kerja dekat-dekat.Selalu sahaja bergaduh sebab ini. Bermula dengan aku yang suka merajuk dan membantah. Kasihan kekasih.But I like the way he thinks. With his age, for me, memang sangat matured. Tapi sayang, kita boleh plan sahaja. Apa yang bakal terjadi, kita takkan tahu hanyalah Allah yang Maha Esa. Yang paling terbaru, kami bergaduh kerana tone dan volume suara yang sering aku lontarkan kepada kekasih. Iya, memang perit untuk dia mendengar dan menerimanya. Siapa tidak tahu aku ni, kalau marah, tiada tolak ansur mahupun pemikiran positif. Lastly, kekasih yang terpaksa menanggung. Tetapi, syabas beliau berjaya mengatasinya dengan emosi dan fizikal yang kuat. Ahaaaa.Kasihan dia. This is one of the reason why I love him the most. Melayan kerenah aku dan sanggup bersabar. Yeah. SABAR. Itu yang paling penting. Memang benar apa orang kata. Mula-mula bercinta, semuanya manis dah lama-lama hampeh. Tapi, bagi aku jika masing-masing ada passion untunk hangatkan lagi hubungan itu, for sure the relationship takkan dull. Untuk aku dan kekasih, sang kekasih banyak mencuba sesuatu yang baru dan try to apply it in our relationship. I just love the way he treats me. 



   


Iya, dan inilah aku dan sang kekasih. Walaupun gambar buruk, blur dan tidak sefotogenik seperti yang lain, aku tetap suka which every pictures of us does tell a story.

No comments:

Post a Comment