Friday, November 16, 2012

Peel Berterabur Bila Bercakap.

Aku ni ada satu penyakit tau.
Bukan penyakit kronik ke hapa.
Alhamdulillah, sihat walafiat dan sempurna kesihatan sekarang ni.
Tapi, kalau penyakit addicted dengan online shopping memang sangat parah =__=
Bila aku kata 'parah', memang sangatlah parah babe.

Okay, sekarang ni, penyakit yang aku ada ialah penyakit untuk cakap terang-terang. Maknanya, macam aku nak deliver something in my mind through words. But, sebab terlampau eager nak semua delivered berbagai, ayat pun tak tersusun apa semua, jadi macam tak terang cakap tu. Faham? 

Maybe betullah tu apa mat saleh cakap 'action explains better than words'.

Sebagai contohnyalahkan..

SITUASI 1

Aku:   Mak, besok kita pergi sane eh? Sebab orang nak beli benda tu. Lagipun dah habis lah benda tu.

Mak:   Huh? Nak pergi mana? Benda apa yang dah habis tu?

Aku:   Alaaaaaaaaaaaaaa, mak ni. Buat tak tahu pulak. Benda tulah. Yang orang pakai selalu tuh.

Mak:   Ye, lah. Benda apa? Cuba cakap terang-terang. Manalah nak faham. Kalau dok sembang dengan orang lain pun depa tak dak nak pahamlah. Hishhh..

Aku:    Alaaaaaaaaaaaaaaa, yang tuh tuh.. *sambil petik jari berkali-kali. Haaaaaaaaaaa, facial foam.

Mak:   =_________=' Susah sangatlah nak cakap facial foam tu ke?


SITUASI 2

Aku:   Awak, awak nak tau tak haritukan kita pi sana ternampak dia tu. Gilalah cuuuuuuun. Lagi-lagi baju yang dia pakai tuh. Rasa macam nak beli ja.

Aqeem:  Huh? Ternampak sapa? Dia pakai apa?

Aku:   Alaaaaa, yang harituh tu. Time kita jalan-jalan tu. Tak perasan ka? Punyalah orang dok usha boleh plak dia kata tak nampak. Haghamlah dia ni.

Aqeem:  Lorh, masalahnye ternampak apa?

Aku:   Malas r nak sembang dengan awak camni. Apa pun tak faham.

*10 minit kemudian....


Aku:   Haaaa, baju yang patung tu pakai. Lawa. Baru teringat. Itulah yang orang maksudkan tuuuu. Ishhh.. Lembablah awak ni!

Aqeem:   Eiii pendek ni. Dia yang cakap macam keling. Kalau cakap bagi terang-terang barulah orang paham. Dok cakap pesen sekufu dia plak.

Aku:       Diamlah gemuk. Awak apa tau. Huh!


Dan selebihnya....


You see, aku ni memang pesen cakap macam tu. So, kalau yang lambat pick up tu sorrylah. Sebab aku memang kalut sikit. Dalam nak deliver some informations tuh, macam entahlah. Kau faham tak?

Maksud aku, macam aku ada benda yang sangat best nak share dengan member-member or orang tersayang. Banyak ni cerita dalam kepala otak. But, bila buka mulut tu biasalah.. semua nak dicakapnya. Berterabur gila. Lepas tuh, bila semua sekali gus nak keluar dan diceritakan memanglah jadi macam keling paria berbicara. Bagi aku, aku faham apa yang aku nak sampaikan sebab dalam mind aku dah set dah benda tu. But then, tak sama macam apa aku cakap. Weird gila kot. 

Apa pun, janji korang ada faham sikit pun okaylah. Tak pun, angpa buatlah paham-paham ye? 

No comments:

Post a Comment