Sunday, July 22, 2012

Redha kan Sahaja.

Assalammualaikum..

This lately, lot of things that I've to let go and for this, I must learn to Redha with everything that happens. If tanya pada aku, memanglah sangat sedih dengan setiap apa yang dah berlakukan. Tapi, nak buat camno. Mungkin itulah yang Allah nak untuk aku sedar betapa aku lupa diri dan lupakan-Nya. Alhamdulillah, aku masih diberi peluang untuk memperbetulkan diri. Alhamdulillah.

Antara yang memang aku cuba untuk redha dan Alhamdulillah, redha juga dengan ikhlas. Aku redha dengan duit aku yang beratus ringgit itu yang terpaksa di-burnkan gara-gara sesuatu yang sangat tak worth it! But then, redha juga dengan kelesapan duit itu ya. Mungkin, itu bukan rezeki untuk aku dan mungkin dengan cara ini, Allah nak memberi pengajaran dan kesedaran diri kerana sering leka dan hidup dalam kemewahan. Dan, aku redha dengan kehilangan baju yang aku baru sahaja pakai sekali. Gosh, ini pada mulanya memang susah gila nak terima hakikat. But, lama-lama I did get over it. Redha walaupun sedih.

I believe, apa setiap yang telah terjadi, terjadi, sedang jadi dan akan terjadi.. pasti ada hikmah disebaliknya. Semuanya rancangan daripada yang Maha Esa. Hanya, percaya dan yakin bahawa semuanya akan berjalan dengan lancar :) Semoga aku akan tabah dan sentiasa redha dengan apa atau setiap aturan hidup aku ini. Mudah-mudahan. Amiin.

No comments:

Post a Comment