Tuesday, December 25, 2012

minggu viva saya.

Assalamu'alaikum

Harini merupakan Hari Natal untuk orang Kristian. Kita orang Islam jangan gatal nak sambut eh. Jangan satu Malaysia sangat eh. Hohoho..

Well, counting the days for my VIVA presentation. Praying everything will go smoothly and fine! Aamiin. Cuak ni, tapi apakan daya, hati macam kering and batu gila sebab macam, tak rasa apa sangat. Dalam hati selalu dok berkata, " Uishhh, tak sabar nak habiskan Degree. Really, need to finish it immediately untuk cari kerja, kumpul duit dan kahwin.." Ewaaaaaah. But really. I do feel that way.

I'm trying my best to complete my Degree. After 28th December ni, In shaa Allah selesailah segala beban derita untuk semester terakhir ini. Heeee.. Really hoping so. Plus, year 2013 is just around the corner :) I'm welcoming it with a full heart and penuh dengan azam yang baru. In shaa Allah.

Yes, tahun 2012 memang bukan untuk aku. Banyak yang aku lalui dengan kepahitan. Eh? If total up kan semualah. Aku tak boleh salahkan takdir mahupun sesiapa. Mungkin ini yang telah dicatatkan oleh Yang Maha Esa. Allah lebih tahu dari hamba-NYA sendiri. Tak mengapa. Hati manusia, Allah yang pegang. Oleh itu, aku percaya, hati aku, Allah yang pegang dan Allah sudah aturkan dengan cantiknya. In shaa Allah. But then, adalah the sweets one maaa. Macam member baik aku dah bertunang! Yeays! *jealous ni! huaaaaa... nak juga. 

So, bukanlah totally sour jekan. But then, without the sours of life, takkanlah kita panggil ianya sebuah kehidupan. Kan? Okay, tinggalkan 2012 di belakang dengan redha ye. Heee :D Whatever it is, I'm praying for the very best for the year 2013. Semoga tahun 2013 merupakan tahun yang akan buat aku senyum seperti mana banyak yang aku telah bersedih dalam tahun 2012. :') In sha Allah.

Actually, I'm suppose to focus more on my thesis. But then, biasalah. Tak boleh nak duduk sekejap bontot ni. Ada ja benda nak buat. Maybe sebab dah lama gila tak hadap segala presentation semua, jadi macam malasnya nauzubillah. Haih. So, sampai di sini jelah ye rakan pembaca. 

Doakanlah yang terbaik dan dipermudahkan urusanku unutk semester terakhir ini, ya kalian. 

Terima kasih.



Haah, inilah aktiviti yang diambil cuti untuk VIVA kononnya. Makan dan makan.














1 comment: