Wednesday, October 24, 2012

Hiba

Apa perasaan bila penulisan sendiri dihentam dengan kata fitnah orang?
Kemudian dibawanya dari mulut ke mulut dan dibaca melalui mata
Lalui di- absorbed ke dalam kotak fikiran dang keluarlah suatu assumption tersendiri
Walhal, penulisan hanyalah lakaran yang di point out randomly.

Tak semestinya berbelah kepada satu pihak sahaja.
Dan
Kerana penulisan juga berlakunya pecah belah.

Masya Allah.

Manusia.
Fikirlah dengan bijak.
Jangan ditaburnya fitnah. Dosanya seperti membunuh saudara sendiri.
Seeloknya, berasa was-was mahupun sangsi, tanyakan terus
Sejurus membaca penulisan itu.
Bukan berdiam diri dan menagih simpati.

Just remember,
My world is not because of you.
I've got some people juga.
Those yang baik, elok, budi pekerti dan menipulahkan of aku cakap semuanya baik.
Mesti akan ada some yang buat perangai palat dia pada aku.

So, kalau kau terasa bila baca penulisan aku
Maaf.
Seharusnya, ia tidak ditujukan kepada kau.
Dan, yang tukang menabur fitnah dan membuat konklusi sendiri,
Better fixed it.
I forgive you but at the same time, I'll forget you.
I'm better off without these kinda person dalam hidup.
Buat onar dan mengkelam-kabutkan segala hubungan.

Bukan aku nak putuskan hubungan
Cuma, I won't please you like I used.
Dan
Kau yang terasa itu, jika mahukan jawapan yang sebenar
Bertanyalah.
Kau kata pada aku jangan berburuk sangka.
Tapi kau?

Aku menanti kata awal dan akhir kau.
Silakan.

No comments:

Post a Comment